Facebook - Like My Blog !


Click & Follow me on Facebook! : BettaMas

Friday 8 October 2021

Kultur Microworm : Kaedah Malas

Izinkan saya kongsi cara mudah yg saya pakai untuk mengultur microworm. Boleh dikatakan cara ni cukup malas, tetapi berkesan bagi saya. Kalau ada breeder yang menggunakan microworm, mungkin info ini bermanfaat buat anda...

Terdapat pelbagai kaedeh mengultur microworm. Kaedah mudah ini telahpun digunapakai oleh saya untuk mengultur microworm bertahun-tahun tanpa pernah putus. Microworm adalah makanan bagus bagi anak betta, namun penggunaannya seharusnya tidak berlebihan. Penggunaan microworm bagi saya lebih sebagai makanan sampingan atau "backup", untuk fry usia lingkungan beberapa minggu pertama.

PS: Foto2 di sini sebenarnya dah sedekad dah - saya cilok daripada tutorial lama yang pernah saya kongsikan suatu masa dahulu...

No comments:

Post a Comment